Motorprodusentkrav

-kravet til motorprodusentene overgår kravet til dieselen du får levert – men at vi kan polere den til å møte deres krav: ISO4406

Våre dieselrensemaskiner, er unike.

Vi i Fuel-service as er utviklere av dieselrensemaskiner. Vi er i dag fremst i verden på teknologien for rens av diesel, og er støttet av forskningsrådet. Hittil er ingen lengre fremme enn oss. Vi har kunnskapen, vi har teknologien, vi har erfaringen.

Motorprodusentkrav:

Moderne motorer i dag har et krav til renhet for drivstoffet som overgår minimumskravet til det drivstoffet som blir levert. Drivstoffet som benyttes i dag for de fleste moderne dieselmotorer er EN590. Dette drivstoffet er basert på en formel som som er i fra 1999, dvs at dette er noe før commonrailmotorene fikk sitt inntog for fullt. Det igjen betyr at mye har skjedd siden den gang. Da var partikkelnivået akseptert som 24 mg/kg Diesel. I dag stiller motorprodusentene krav til at partikkelnivået skal være i henhold til ISO 4406 – 18/16/13 dvs at det ikke lenger er volumet med partikler som legges til grunn, men derimot antall partikler i de respektive størrelsene. Diesel levert fra tankbil/ marina / pumpestasjon etc. er dessverre ikke i nærheten til å oppnå dette kravet – og motorfabrikantene som har dette i sin bulletin, kan fraskrive seg ethvert garantiansvar / reklamasjonsansvar ved havari, etter en dieselprøve som viser at drivstoffet ikke er ihht deres bulletin.

Derfor velger mange å få installert stasjonære rensemaskiner fra oss, som vi skreddersyr til ethvert behov, nettopp for å imøtekomme motorfabrikantenes ufravikelig krav om ISO4406.

I bildet over ser du hvordan ISO 4406 måles ihht 18/16/13 og deres respektive partikkelnivå størrelser.

SwedishDanishFinlandEnglish
Vi bruker informasjonskapsler for å kunne gi deg den beste brukeropplevelsen. Ved å bla videre på siden aksepterer du at slik informasjon benyttes.
Aksepter