Dieseltankrens anlegg

– at maskinleverandørene, prioriterer å sjekke dieselen først, når et havari oppstår på en maskin de har levert, er ikke dieselen ihht ISO 4406 – vil garanti og reklamasjon frafalle.

Tanker på anlegg og anleggsmaskiner

Når det kommer til tanker innen anlegg og anleggsmaskiner er det mange forskjellige varianter og materialvalg. Noen anleggstanker kan også være fullstendig frakoblet, hvor det istedet benyttes de typiske frittstående anleggstankene på 1000 liter, IBC, som en ser rundt om på byggeplasser. Mange av disse er dessverre i så dårlig forfatning, at lokk og korker ofte er borte. Dette fører til vanninntrengning i tanken og resulterer i havarier på maskiner som skulle vært i drift.

Alle moderne dieselmotorer, krever en renhet av drivstoffet som motorprodusenten angir, den er angitt som minimumskravene til EN590, med partikkelkrav til ISO4406.

Havari på en anleggsmaskin, koster ikke bare utskiftning, men også dyrbar nede og produksjonstid. Motorfabrikantene aksepterer ikke en reklamasjon, eller garanti, dersom drivstoffet viser seg å være infisert, kontaminert eller dersom drivstoffet ikke imøtekommer partikkelkravet gitt i deres bulletin, som igjen beskriver ISO4406. Dette har vært en dyrkjøpt lærepenge for mange innen bransjen.

Dvale

Mange anleggsmaskiner er dedikert til visse oppgaver som enten har sin periode om vinteren (som en preppemaskin) eller om sommeren, som en asfaltlegger.  Disse maskinene får ofte store problemer, da de står lenge om gangen. De samme problemene er gjeldne her, som for andre dieseldrevne maskiner som ikke benyttes hyppig. Ved liten rotasjon på bruk av dieselen får dieselmikrober eksepsjonelle gode vekstvilkår i disse tankene.

Over: Les mer om rens av dieseltanker.

Vedlikehold er alltid billigst

Ved rens av dieseltanker innen anleggsbransjen, omfatter det alle mobile former for tanker som nyttes i bransjen. Mange av disse blir hos de seriøse utleieaktørene renset periodisk. Andre steder lar de det gå til injektorer og dieselpumper havarerer, med et resultat av motorskift og kostbar nedetid. Vedlikehold er alltid billigst.

Les mer om forebygging av motorhavari her:

Våre dieselrensemaskiner, er unike.

Vi i Fuel-service as er utviklere av dieselrensemaskiner. Vi er i dag fremst i verden på teknologien for rens av diesel, og er støttet av forskningsrådet. Hittil er ingen lengre fremme enn oss. Vi har kunnskapen, vi har teknologien, vi har erfaringen.

SwedishDanishFinlandEnglish
Vi bruker informasjonskapsler for å kunne gi deg den beste brukeropplevelsen. Ved å bla videre på siden aksepterer du at slik informasjon benyttes.
Aksepter